Aer conditionat auto, de ce nu mai functioneaza corespunzator

Posted on 25th June 2011 in intretinerea masinii, iovi, operatiuni service

aer conditionat auto

Probleme aer conditionat auto

Revin asupra acestui subiect deoarece acum este de mare actualitate si cred ca sunt informatii utile si noi pentru multa lume. Foarte multi clienti ajung in service pentru a se verifica buna functionare a sistemului de aer conditionat auto.

Cateva lucruri de baza: sistemul de aer conditonat auto (simplu sau climatronic) este un sistem care face doar aer rece, NU si cald. Iarna caldura care ajunge in habitaclu la pasageri vine de la lichidul de racire al motorului, nu de la sistemul de ac. Acest sistem de aer conditionat auto este un sistem separat, care prin diferenta de presiune a freonului (agent de racire R134a) obtine diferenta de temperatura (asemanator cu ce se intampla cu o briceta care se raceste la pulverizator cand se elibereaza gazul). O sa va ganditi probabil ca gresesc cand spun ca sistemul de ac nu da si caldura avand in vedere ca sistemele de aer conditionat de casa care se monteaza pe perete dau si caldura. Este adevarat insa aceste sisteme pot sa inverseze procesul, adica pot sa circule agentul de racire in ambele sensuri.

Componentele principale ale sistemului de aer conditionat auto sunt:
Compresorul – acesta este un fel de pompa care creste presiunea agentului de racire de la 6 bar pana la max 25 bar la un sistem care fuctioneaza ok. Daca aceasta piesa e defecta sistemul nu va functiona de fel. Sunt in mare 2 tipuri de compresoare de ac dupa modul de actionare (cu bobina/ambreaj electro-magnetic sau cu ventil). Compresorul nu este actionat in permanenta din considerente de consum de combustibil. El este montat pe cureaua de acesorii a motorului si are o fulie care este invartita in permanenta de motor. La cerere se cupleaza ambreajul electromagnetic sau ventilul, dupa tip si astfel se actioneaza efectiv compresorul. Compresoarele cu ambreaj sunt prima generatie in evolutia compresoarelor, ele cupland brusc si afectand pe moment turatia motorului sesizabil – se aude si simte pe motor cand cupleaza compresorul. La aceste compresoare se defecteaza cel mai des tocmai acest ambreaj, piesa care se poate schimba de obicei separat. Compresoarele cu ventil sunt prezente pe multe masini dupa anul 2004 si sunt invartite in permanenta de fulie insa cantitatea de agent de racire pompata este restrictionata foarte exact de un ventil electronic. La aceste compresoare se defecteaza cel mai adesea ventilele (mai ales daca nu se face revizia sistemului de ac la timp si ramane compresorul fara ulei) si sunt unele modele, nu foarte multe, la care gasesti aceste ventile ca piesa de schimb separata. De asemenea se defecteaza des si fuliile de compresor si sunt cazuri la fel de putine la care gasesti separat doar fulia. In general aceste compresoare se schimba cu totul cand se strica (cost aprox lucrare 2000 lei).

Calculatorul – modul electronic care comanda si supravegheaza sistemul de ac – in unele cazuri e tot ECU motor insa la majoritatea autovehicolelor este un calculator separat, la fel ca pentru ABS sau Airbag

Radiatorul condensator – acesta se afla in fata masinii, intre bara fata si radiatorul de racire al motorului; este montat aici pentru a se raci cat mai bine, rolul lui este de “condensa” agentul de racire proaspat iesit cu presiune din compresor astfel incat presiunea sa nu creasca prea mult. Acest radiator se sparge cel mai des deoarece este primul radiator si de el se opresc foarte multe pietrii si impuritati de pe drum. Un mic sfat, cand mergeti la spalatorie vara rugati pe cine va spala masina sa dea cu jetul si pe acest radiator deoarece stiti bine ca praful e izolator termic si nu va lasa radiatorul sa isi faca treaba. Acest radiator este din aluminiu si teoretic se poate si repara/suda insa cel mai adesea o astfel de reparatie nu e eficienta deoarece repari radiatorul intr-un puct si cedeaza la scurt timp in alte locuri.

Senzorul de presiune ac – acesta e un senzor de presiune care se gaseste dupa condensator, pe asa-zisul circuit de inalta presiune. Acest senzor simte daca este agent de racire in instalatie si asa stie calculatorul daca sa comande sau nu compresorul, evident daca in sistem nu avem agent de racire e inutil sa actionam compresorul de ac. Daca acest senzor e defect nu va functiona sistemul – de verificat se verifica cu un tester de diagnoza sau chiar cu un multimetru daca ai unele cunostinte si valori de referinta.

Evaporatorul – este un radiator care se afla sub bord si care este cel care se raceste efectiv si prin care trece aerul tras de ventilator si astfel se raceste habitaclul. Acest radiator se defecteaza foarte rar in caz de accident sau de fixare necorespunzatoare deoarece el este protejat de intemperii, fiind la adapost sub bord.

Filtru dezumificator sau filtru uscator – cum masina nu are doar 4 filtre (ulei, aer, habitaclu si combustibil) ?!? Acest filtru este chiar pe instalatia de ac. Filtrul dezumificator scoate umiditatea din instalatie pentru a proteja compresorul si tot el este responsabil si pentru dezaburirea rapida a parbrizului deoarece datorita lui se obtine un aer uscat care ne scapa de aburirea de pe parbriz. Este necesara inlocuirea lui la fiecare interventie asupra sistemului (schimbam un radiator, un compresor, o conducata, etc), sau o data la 2 ani – sunt curios: cine l-a schimbat pana acum?. Un astfel de filtru comatat este o cauza des intalnita de nefunctionare in parametrii a sistemului de aer conditonat deoarece infunda sistemul pe partea de inalta presiune si ajungem in astfel de cazuri la presiuni de peste 30 bari si foarte posibil sa ne alegem si cu o conducta sau un radiator spart/puscat din cauza presiunii prea mari.

Valva de expansiune – este o valva care face trecerea de la agentului de racire din stare lichida in stare gazoasa Filtrul de habitaclu – acest filtru are grija sa fie cat mai curat aerul care intra in masina, nelasand sa treaca praful si mizeriile de afara. Daca acest filtru e imbaxit atunci ventilatorul nu mai are putere sa traga aer si implicit sistemul de aer conditionat auto nu mai da randament. Acesta e un filtru din hartie si montat in jurul bordului, spre deosebire de filtrul dezumificator care de obicei e livrat intr-o capsula de aluminiu si se afla chiar in sistemul de ac sub presiune.

Ventilatorul de habitaclu – acest ventilator este cel a carui intensitate poate fi reglata de la bord si el asigura ventilatia in habitaclu. Daca acesta nu functioneaza bineinteles ca nu veti mai avea racoare in masina. Se poate vedea usor daca nu functioneaza deoarece nu veti mai avea ventilatie desi il comandati. In cazul in care nu functioneaza pe primele trepte de viteza  verificati si pe treapta maxima deoarece e posibil sa functioneze doar asa – asta se intampla cand se defecteaza rezistenta ventilatorului (rezistenta care se poate schimba separat de ventilator si care se “arde” cel mai des din cauza supraincalzirii provocata de un filtru de habitaclu murdar).

Ventilator condensatoruluiam mai pomenit intr-un post mai vechi acest ventilator. Masinile cu aer conditionat auto au unul sau doua ventilatoare de racire al radiatoarelor din fata motorului. Cand pronim aerul conditionat aceste ventilatoare trebuie automat sa porneasca pentru a raci condensatorul. daca nu o fac inseamna ca e o problema undeva pe sistem si trebuie verificata. Daca masina are 2 ventilatoare si porneste doar unul din nou este o problema, sistemul nu va functiona in parametrii ok si trebuie sa remediati aceasta problema.

Cam acestea sunt componentele principale. Ce poti verifica direct la un sistem ca sa stii daca e o problema evidenta? In primul rand poti porni motorul, porni instalatia de ac si sub capota poti face unele verificari. In stanga langa motor ar trebui sa gasesti doua conducte de aluminiu pe care poti pune mana, una ar trebui sa fie rece si alta fierbinte. Cum spuneam ventilatorul de racire ar trebui vezi/simti/auzi ca functioneaza. Daca aceste lucruri nu se intampla trebuie verificat daca ai agent de racire in sistem. Aceasta operatie este una mai putin recomandabil sa o faci direct. Presupune sa fie motorul oprit, sa gasesti pe instalatia de ac o supapa de service a sistemului de ac, sa desfaci dopul care o acopera si sa apesi supapa de acolo sa vezi daca iese lichid de racire. Pentru a face asta e bine sa ai manusi si sa te feresti de posibilul gaz care va iesi de acolo cu presiune deoarece este un gaz toxic si nu vrei sa iti ajunga pe piele si cu atat mai putin in ochi. Daca instalatia ta este goala insemna ca va trebui sa o reincarci insa nu inainte de a descoperi si remedia problema care a dus la golirea instalatiei – vreau sa spun ca foarte probabil ai o componenta sparta/fisurata in sistem.

Apropo de reincarcarea instalatiei, cand trebuie facuta? Reincarcarea sau mai bine spus revizia la sistemul de aer conditonat  trebuie facuta cel putin o data la doi ani pentru performante optime de functionare ale sistemului. Statiile automate de servisare a sistemelor de ac efectueaza mai mult decat o simpla incarcare, efectueaza o intreaga revizie care cuprinde recicleaza agentul de racire, inlocuirea uleiului care unge compresorul si igienizarea si verificarea de scurgeri a sistemului (aceasta din urma se face prin vidarea sistemului si verificarea mentinerii acestei depresiuni). In cazul in care iti faci aceasta revizie la un service cauta un pe cineva priceput (cel putin la fel de priceput ca iovi :) ) ca sa iti verifice la sfarsit si daca sistemul functioneaza in parametrii.

Un service ok o sa iti verifice anumite lucruri chiar inainte de a face revizia, mai ales daca sistemul e nefunctional. Daca totul e ok si trebuie facuta doar “reincarcarea” atunci e simplu si o poate face oricine. Daca ai probleme o sa preferi pe cineva care stie si sa iti repare sistemul. Risti foarte usor sa te pui in situatia se trebuiasca sa platesti doua revizii. De ce? Daca de exemplu tie iti este defect compresorul, tu iti faci revizia si cine o face nu stie sa diagnosticheze problema te va taxa pentru revizie chiar daca nu iti merge sistemul. Problema e ca desi o sa gasesti pe cineva care sa poata diagnostica situatia  si se descopera de exemplu ca ai compresorul defect va trebui sa mai platesti inca o revizie deoarece sistemul trebuie golit din nou pentru a se inlocui compresorul sau pentru a se face reparatia.

Acum vezi cate componente sunt in acest sistem de aer conditionat auto si sper ca intelegi ca e mai usor si mai putin costisitor sa intretii un astfel de sistem decat sa il repari.

Articole similare:

Comments

comments

66 Responses to “Aer conditionat auto, de ce nu mai functioneaza corespunzator”

  1. Robert says:

    Salut. Problema mea e putin mai ciudata, si anume compresorul cupleaza din timp in timp de capul lui, fara ca butonul de pe panoul de comanda aferent sa fie apasat.
    In mare, ce-ar putea fi?
    In rest, cand e fulgul apasat, totul merge in regula.

    • admin says:

      Salut Robert,
      E o problema interesanta care apare la masina ta. Un prim suspect este butonul de actionare. Mergand mai departe ar mai putea fi releul (sau unitatea de comanda) care actioneaza compresorul. O alta varianta ar putea fi (depinde aici de modelul de masina pe care il ai) sa se cupleze compresorul pentru a dezaburi parbrizul automat. Iti recomand sa mergi intr-un service sa itii verifice aceste lucruri.

  2. gigi says:

    am incarcat intalatia AC de mai multe ori, cum detectez unde-i pierderea? ceva mai eficient pt ca treaba cu lichid de evidentiere nu da roade

    • admin says:

      Salut Gigi. Abia astept si eu acel aparat care detecteaza toate scurgerile la toate tipurile de masina, mi-as lua doua :). In cazul fisurilor foarte mici care duc la golirea instalatiei in mai mult de o zi e foarte greu de depistat. Un sfat inainte de urmatoare reincarcare e sa schimbi oringurile de la imbinari si supapele de cuplele de service/incarcare a sistemului.

      • ciprian says:

        Din cate stiu eu detectarile de scurgeri(daca acestea nu sunt vizibile) se face cu ceva substanta evidentioatoare(de contrast) si apoi se verifica cu o lampa cu bec ultraviolet.bafta

        • admin says:

          Salut Ciprian, este si o varianta si aceasta cu substanta de contrast. Un dezavantaj este ca se pierde in mod constient si voluntar o cantitate de agent de racire in atmosfera, un fel de a polua cu buna stiinta :) Noi o folosim si incercam sa detectam pe loc, nu pleaca masina din service incarcata asa.

  3. ciprian says:

    *evidentiatoare

  4. Costy says:

    Salut, am un chevrolet optra (lacetti). Vreau sa stiu cat trebuie sa fie presiunea la freon cu motorul oprit, si la cat trebuie sa fie cand motorul este pornit. Care sunt valorile admise!? Am observat o pierdere de freon la unul dintre ventile, iar reancarcarea nu am mai facut-o de 3 ani. Folosesc AC-ul in fiecare zi, 12 luni/an. De asemenea cat este cantitatea, si ce model de freon/ulei este recomandat sa folosesc???

    • admin says:

      Salut Costy, am nevoie de mai multe detalii penru ati putea cauta aceasta informatie. Ce motorizare si din ce an e masina?

  5. bogdan says:

    Salut, dupa o cautare pe google am ajuns aici. Am o problema la aerul conditionat in sensul ca nu sta cuplat. Apas pe buton sa-i dau drumul dar nu sta cuplat(nu se aprinde beculetul). In schimb daca stau cu degetul apasat pe butonul AC-ului, acesta incepe sa functioneze(se aude click clackul acela si turatia creste putin si plus beculetul sta aprins). Autovehiculul este un Logan din 2006.

    • admin says:

      Salut Bogdan, mersi de intrebare. Primul lucru la care ma gandesc e ca nu ai suficient agent de racire (freon) in instalatie si atunci releul nu cupleaza. Iti sugerez sa mergi la un service care are aparat de service pentru AC si sa iti verifice presiunile si instalatia.

  6. marius says:

    Salutare , am un golf 5 1,9 tdi si aerul conditionat nu mai functioneaza,in sensul ca in momentul in care il pornesc nu se intampla nimic.Am fost pe la diferite serviceuri si nimeni nu stie ce anume trebuie sa faca la el. Astazi un mecanic a verificat el pe la compresor si imi spun ca trebuie schimbata valva de expansiune.Problema e ca la alt service mi-au spus ca defapt sunt cam 3 componente care s-ar putea defecta: acesta valva de expansiune, fulia care este cu ambreiaj si o electrovalva … Acum toti acestia mai tare m-au incurcat pt ca toti imi spun ca nu pot fi siguri ce componenta este defecta si ca trebuie luate prin eliminare… si pot sa spun ca sunt destul de scumpe. Astept o opinie ,pentru ca in momentul de fata nustiu ce trebuie sa fac

    • admin says:

      Salut Marius,

      Din cate stiu eu ventilele se strica la aceste compresoare mai ales pentru ca nu se face revizia la instaltia de ac si raman fara ulei. Aceste ventile se gasesc destul de greu si difera in functie de tipul de compresor – la unele compresoare nici nu se gasesc. Noi pana acum am schimbat doar compresorul complet, nu am gasit si nici nu am schimbat componenete in el in afara de fulie. Asta ar merita sa verifici sa nu fie rupta partea din cauciuc a ei aproape de ax si atunci normal ca nu mai invarte compresorul in interior.

      Spor si tine-ma la curent cu evolutia

  7. catalin says:

    salut.Am si eu un fiat bravo td 100 din 98 si am o problema cu ac,pornesc motorul,pornesc ac totul bine pornesc ventilatoarele din fata compresorul cupleaza si in momentul cand acelerez decupleaza dupa 5sec cupleaza la relantiu mai decupleaza dar mai rar dupa un timp merge bine dupa un timp iar incepe.ma poate ajuta cineva!

    • admin says:

      Salut, e un pic greu de urmărit mesajul tău :) cred că îi lipsesc câteva semne de punctuaţie.

      E nevoie să faci un test de presiuni ale sistemului, să vadă un specialist joasa şi înalta presiune. Poate fi o problemă acolo sau pe partea electrică.

  8. Andrey says:

    Salut. O situatie ciudata cu AC-ul meu. Skoda Fabia 2002. Cand las masina in soare pt o perioada si apoi vreau sa pornesc AC-ul, acesta nu mai functioneaza. Adica led-ul din buton se aprinde, ventilatia functioneaza, dar aerul este cel de afara. Deci faorte probabil nu mai pleaca minunatul compresor. Am observat ca daca masina sta la umbra, AC-ul functioneaza de obicei. Nu am avut timp de multe probe si nici nu am stat cu urechea sa aud “clac”-ul compresorului. Ai idee ce ar putea fi?

    • admin says:

      Salut, e posibil să îţi facă figuri senzorul de temperatură de la evaporator, e cea mai des întâlnită problemă. Îţi recomand să mergi la un service să verifice – senzorul se poate verifica uşor prin diagnoză computerizată.

  9. Cosmin says:

    Salut,
    Am un Seat Leon 1.6 16V din 2001 recent cumparat.La cumparare am observat ca era goala instalatia de freon fiind neingrijorat de acest aspect cu gandul ca o sa bag eu freon, mai ales ca am 2 colegi care mai bagasera freon la masinile lor.Am inceput sa bag freon in instalatie si in timp si bagam(undeva pe la 400g) deja baga “frig” in interior dupa care s-a oprit din bagat freon si nici “frig” nu mai furniza.Precizez ca inainte am bagat ulei in instalatie cca 60ml.Am reusit in final sa bag cantitatea necesara de freon, se aude cand porneste compresorul dar baga cald in interior.Aveti ceva pareri?

  10. plesea ion says:

    salut
    aveti idee unde gasesc o electro valva ptr. un compresor denso 55701200 montat pe un opel corsa 1’2
    multumesc

  11. Vlad says:

    Salut! cat ma costa o revizie a sist de AC, dar schimbarea freonului?

    • admin says:

      Salut, scopul acestui blog nu este unul comercial aşa că evităm să trecem preţuri. O să îţi trimit un mail direct ţie cu preţuri.

  12. paulica says:

    dami si mie un sfat … am 6 bari presiune freon in instalatie , cuplez A/C (e clasic nu climatronic – la o vectra b din 96) compresorul cupleaza dar nu baga aer rece in masina presiunea scade pe principala la 5 bari si creste pe joasa la numai 7 bari .

    • admin says:

      Bănuiesc cel mai repede o problemă la compresor. Modelul tău cred că are un ventil mecanic pe compresor care se înfundă şi poate să producă acest simptom.

  13. Troty says:

    Ford Focus 1,6 benzina 2002.A.C ul nu raceste .Compresoru functioneaza la fel si ventilatorul .Adie doar ceva vag dupa vreo 10 minute .Oare care o fi cauza ?

  14. paul says:

    am si eu o pb – presiunea pe cele 2 circuite este de 6 bari- cand cuplez compresorul se face 5 bari pe principal si numai 7 bari pe joasa ..ce sa fie ?

  15. Cosmin says:

    Salut,
    Imi poti spune si mie, te rog ce presiune ar trebui sa fie optima, pe conducta de inalta?
    Am un clio 1,5 dci.
    Multumesc mult
    Cosmin.

  16. Alexandru says:

    Cu tot respectul filtrul dezumidificator nu are nici o legatura cu umiditatea aerului din habitaclu si doar cu absorbtia unor fff mici cantitati de H2O care pot ajunge in instalatia de AC (freon). H2O nu este compresibil si astfel va afecta iremediabil compresorul si de asemenea formeaza impreuna cu R134a acid clorhidric sau fluorhidric care va coroda conductele de aluminiu din interior spre exterior si formeaza porii prin care se pierde freon.
    Pentru umiditatea din interior si condeseaza umeazeala din aer pe radiatorul din habitaclu care ulterior este colectatata si scoasa afara printr-un furtun special destinat pentru asta

  17. dorian says:

    buna ovi am o problema cu aerul conditionat cupleaza merge foarte bine cam50 km dupa aceea decupleaza cca5minute apoi iar cupleaza si tot asa cupleaza si decupleaza la fel se intimpla si daca sta pe loc am un rover 400 diesel 2000cmc am schimbat in service radiatorul de a.c si ventilatorul a.c iti multumesc daca mi-ai da un sfat

    • admin says:

      Bună Dorian. Recomand să verifici cu un aparat de service pentru aer condiţionat presiunile din sistem. Bănuiesc că îţi creşte presiunea înaltă prea mult. Problema poate fi în acest caz de la filtru uscător. Eventual verifică această presiune înaltă, nu are voie să depăşească 20 bari, şi scrie-mi din nou.

      Victor

  18. dorian says:

    draga ovi am uitat sa mentionez ca daca este mai frig afara nu se mai intimpla acest fenomen sa cupleze si sa decupleze cineva mi-a zis ca ventilatorul de la a.c nu raceste cum trebuie din cauza turatiei.Am cautatdezumidificatorul dar este foarte scump si nu a-si vrea sa dau bani degeaba pe el.poate imi mai dai un sfat .multumesc mult

  19. dorian says:

    draga ovi am mai scris despre a.c cind este mai racoare afara nu mai face aceesi figura de a cupla si decupla asa des foarte rar ba chiar aproape de loc cineva mi-a zis ca ar fi ventilatorul care nu are turatia normal si nu raceste dar l-am schimbat acum nu stiu ce mi-au pus cei de la service el fiind schimbat la service opel autorizat

  20. iulian says:

    Salut!
    Am cumpărat un Seat Leon 1.6 16 v din 2001, climatronic. Anterior am avut un Golf IV cu trapă si mi-a rămas acest accesoriu la suflet. Este vreo setare la climă să vină aer direct de afară fără să pornească ventilatorul? Multumesc.
    Iulian

    • admin says:

      Salut Iulian,

      Interesantă întrebare. Şi eu am trapă la maşina mea dar nu ştiu de această setare, dacă aflu ceva te anunţ.

      Cu respect,

      Victor

  21. Eddys says:

    Buna ziua! Va scriu in speranta ca postarea mea va ajuta pe cineva.
    Sunt posesorul unui autoturism marca Opel, model Vectra c, 2003. In urma cu 2 ani sistemul AC nu a mai functionat. Am mers la primul service pentru a remedia problema . Au facut baietii teste peste teste si au ajuns la concluzia: “clar, compresor bulit!”. Am strans bani si am achizitionat alt compresor (2800 Ron). Am mers cu el la service, l-au montat si surpriza…l-am cumparat degeaba. Scuza a fost ca , nu e bun nici compresorul asta si altceva nu se poate strica. Am mers la alt service, acelasi text: “Compresorul 100% , altceva nu are ce sa fie”. Am tot cautat pe forumuri si pe la alte service-uri, am ajuns la concluzia ca ori am instalatia infundata , ori valva de expansiune blocata. Dupa inca doua vizite la service-uri diferite, am ajuns in curtea unui mecanic. L-am convins ca trebuie sa desfacem instalatia AC si sa verificam daca e infundata. Am mers din aproape in aproape, pana am ajuns la valva de expansiune. Am bagat presiune de aer la 10 bari si am constatat ca e infundata. Am demontat valva, am desfacut-o si am depistat defectiunea. In momentul in care freonul sau aerul venea cu presiune, inpingea “bila” care regleaza debitul , de jos in sus si bloca orificiul pentru continuarea traseului. Problema a aparut pentru ca “acul” valvei, s-a dezlipit de membrana si nu mai tinea presata “bila”. Pentru functionarea normala, debitul freonului trebuia sa impinga “bila” in jos si sa permita acestuia sa treaca printre varful “acului” si “bila”. Am schimbat valva si problema s-a rezolvat.
    Nu stiut cat de corect am explicat problema, nu sunt mecanic…
    Cand mai mergeti la service cu probleme ale instalatiei AC, rugati sa va faca o diagnoza completa in cazul in care constata compresor defect. Trebuie decuplate tevile de inalta si joasa din compresor, bagat aer cu presiune, daca nu se face circuitul (nu va ganditi ca aerul va iesi cu aceasi presiune la celalt capat) , inseamna ca e infundata instalatia sau blocata valva.
    O zi buna!

    • Eddys says:

      In completare, valva de expansiune se afla la intrarea conductelor in bordul masinii, acolo unde se afla radiatorul condensor. A nu se confunda cu senzorul de presiune.

  22. Marin says:

    Salut! Logan diesel Ambition, martie 2007. urmt. problema: dupa o functionare de 5-10 minute intra un miros de rahat in habitaclu. Am folosit si un spray antibacterian, jos pe la evacuare, fara rezultat. Am curatat si filtru de habitaclu (evaporatorul era umed si avea un fel de mazga pe el). Baga aer rece normal. Inca ceva: locul de parcare este la 1 m de o gura de canal. Imi poti spune, te rog, care ar fi problema?
    Multumesc!

  23. Marian says:

    Salut,
    Problema mea, de ceva timp, am observa ca imi raceste din ce in ce mai greu, mai greu ma refer cam la 15-20 minute dupa ce pornesc motorul, dar din moment ce raceste, raceste corect, problema este doar ca raceste foarte greu, ventilatia este ok, ma refer la treptele de viteza, cum o setez eu asa baga, in mod normal din ce stiu eu, orice masina indiferent de cat de iefina este, in max 2 minute trebuie sa raceasca, am fost cu ea la un service autorizat, freon este, problema care au spus ei,
    (Presiune inalta mica=cu presiunea mica, se recomanda schimbare compresor, ventilator , si o anumita valva (nu mai retin exact denumirea) . Intrebarea mea, trebuie schimbat tot, adica compresor, ventilator si aceea valva , sau doar compresorul? . Intreb deoarece am 0 incredere in acei oameni, acel service, au spus ca toata lucrarea face in jur de 1500 euro, am un golf 5 , 1.9 automat, din 2005, mi se pare o suma exorbitanta. am auzit diferite povesti ca nu sunt oameni seriosi, mam dus la ei pentru ca sunt singuri din oras cu aparatura pentru aer..

    Multumesc mult.

    • admin says:

      Salut Marian,

      Îţi recomand să ceri şi a doua şi a trei opinie. De obicei problema e la valva de la compresor sau la fulia de la compresor.

      Cu respect,

      Victor

  24. claudiu says:

    buna..am si eu o intrebare in legatura cu AC. am schimbat instalatia (radiator,compresor,supape de incarcare) ..masina e un golf3 1.6 gt (101 cp) din “96..la verificare mecanicul mi-a zis ca are o mica pierdere..la care i-am raspuns sa lase totul balta ca ma saturasem de reparatii si cheltuieli…fiind un prieten mi-a bagat jumatate freon de la el si mi-a zis sa ma plimb 3-4 zile cu el sa vedem ce se intampla pt ca nu era nici el sigur de una din supapele de la aparatul lui de masurare presiunea..dupa 4 zile totul ok..am incarcat complet si am plecat in italia…tot drumul bine..ajuns in italia observ ca mi se blocase rulmentul la ventilatorul de racire si se desprinsese paletul de plastic de motoras..am scos freonul din instalatie , am schimbat ventilatorul..si am mers sa incarc din nou..surpriza: mecanicul dupa ce pune instalatia in vid imi zice ca e o pierdere..i-am zis sa incarce oricum ca nu am incredere in mecanicii de aici..si merg de o saptamana cu aer..e totul ok…e posibil pierderea sa o dea unde se mufeaza ei cu furtunele lor din cauza ca eu am schimbat supapele de incarcare si le-am strans cu un patent scapandu-mi patentul de cateva ori si zgariind in supapa?..intrebarea de fapt este urmatoarea..o pierdere..detectata de aparatul mecanicului automat ar duce la pierderea freonului care e un gaz in cateva ore cred eu..sau poate sa piarda si intr-un timp mai indelungat?

    • admin says:

      Bună ziua Claudiu,

      Interesantă situaţie. Să înţeleg că la două staţii diferite de umplere cu AC a apărut eroarea cu detectarea de scurgeri? Dacă e aşa cred totuşi că e problemă la maşină. Posibil să fie o scurgere mică, dar totuşi să existe una.

      Cu respect,

      Victor

  25. romi says:

    am si eu următoarea problemă ,am verificat la o oktavia tour 1,9 alh tot .
    relee ,mufe ,electrovalve,etc,nu am pierderi .
    problema e că nu cuplează ventilatoarele si nici compresorul
    cănd scoti siguranta de sus de la baterie dă un impuls care le învârte si atât,se opreste . mai exact nu ajunge curent jos la compresor .desi s au chinuit băietii
    de la servis 8 ore nu i au dat de cap . nu stiu ce să mai zic…
    m am programat la bucuresti la skoda dar presimt că voi fi jecmănit.
    poate -mi spui cum să verific măcar pe direct sau cu un strep dacă merge compresorul.
    o fi din calculator ,din ambreiaj ,dar dacă era dus ceva la compresor nu porneau ventilatoarele .am mai auzit de un senzor de temperatură prin bord dar unii zic că
    skoda 1 nu are asa ceva.

    • admin says:

      Salut Romi,

      Îţi recomand să mergi la reprezentanţă dacă problema nu îţi e rezolvată. La Cluj aş putea să îţi recomand şi alte service-uri dar în capitală nu cunosc electricieni – electronişti pe care să îi pot recomanda.

      Cu respect,

      Victor

  26. robert says:

    Salut ,incerc sa-mi instalez singur un ac pe masina mea si m-am inpotmolit la instalatia electrica.Ma poti ajuta cu niste sfaturi te rog ?

  27. Bogdan says:

    Salut,
    am un matiz se din 1999 si de curand a aparut o situatie. Instalatia AC functioneaza perfect, in schimb, atunci cand o opresc nu mai scade turatia motorului. La inceput scadea dupa cateva minute sau daca porneam ventilatorul si il opream (cu butonul AC pe pozitia oprit). Acum nu mai scade deloc. Imi puteti da o idee care ar putea fi cauza?
    Multumesc anticipat,
    Bogdan Radu.

    • admin says:

      Salut Bogdan,

      Pare să fie o problemă de reglaj al aerului. Pot să fie o supapă sau chiar aer fals. Nu am mai păţit exact acest simptom, nu ştiu să fie o “boală” de Matiz în direcţia asta.

      Cu respect,

      Victor

  28. Edi says:

    Salut, am si eu nevoie de un sfat. Am un peugeot 307, 1.6 benzina cu climatronic. Recent am fost la cineva sa-mi verifice instalatia de climatizare si mi-a spus ca e totul OK, mai putin compresorul care face zgomot prea mare (un zarait ca de rulment uzat), dar mi-a spus ca nu am ce-i face, cand se strica sa-l schimb. Problema mea e ca la drumuri scurte clima merge fara probleme, dar daca circul mai mult de 1 ora, mai ales in regim sportiv, la un moment dat clima nu mai baga aer rece, cu toate ca se aude compresorul. Daca decuplez clima pentru cateva minute, la recuplare functioneaza 1-2 minute apoi din nou nu mai merge. Problema pare si mai accentuata la turatii mari, 4000rpm.
    Mersi anticipat pentru sfat.

    • admin says:

      Salut Edi,

      Pentru a putea constata problema cu nefuncţionarea sistemului îţi recomand să mergi la un service de AC în momentul în care face figuri. Altfel e greu de depistat şi rişti să schimbi piese fără să fie cazul.

      Cu respect,

      Victor

  29. Molotim Gabriel says:

    Buna ziua,
    Detin un Ford Focus 1.8, an fabricatie 2001. Cand l-am achizitionat nu avea freon in instalatie. Am incarcat instalatia. Compresorul lucreaza circa 6-7 secunde dupa care decupleaza si cupleaza din nou dupa circa 2 minute. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi?
    Cu stima

    • admin says:

      Bună ziua,

      Recomand o verificare a presiunilor instalaţiei. Probabil creşte prea mult presiune şi de aceea decuplează. Ar putea fi de la prea mult freon sau nefuncţionarea ventilatorului de la condensator.

      Cu respect,

      Victor

  30. roberto says:

    Am un mitsubishi colt 2008 si am o problema la A/C: de exemplu las masina in soare nepornita.Cand o pornesc si dau drumul la A/C imi apare un huruit care pana acum 3 luni de zile nu imi aparuse.Chiar si cand stau pe loc si o ambalez huruitul este prezent.De 4 ani de zile de cand am luat masina nu a fost completat cu freon.Am fost la service si nu si-au dat seama care ar fi problema.Ai idee despre ce ar fi vorba? Sau sa ma duc la un service sa imi faca o verificare(revizie)?
    Si imi poti trimite pe mail cam care ar fi preturile ?
    Multumesc !

    • admin says:

      Bună ziua. Îţi recomand să mergi la service să verifice, mă aştept să fie vorba mai repede de probleme la rola întinzătoare de la cureaua de transmisie, eventual precizează la service să o verifice şi pe ea şi restul de role. Atunci când e acţionat aerul condiţionat se forţează şi rolele care mai sunt pe aceeaşi curea.

      Cu respect,

      Victor

  31. Aly says:

    salut, am un seat leon 1P din 2006, 1.6 benzina si nu mai baga aer rece, presiune in instalatie este, compresorul porneste adica se aude clickul si scade usor puterea motorului dar nu baga rece. freon este in instalatie.
    ce ar putea fi? multumesc!

  32. marius says:

    Salut.Am un opel astra g 1.6 benzina 2005.Uneori cand dau drumul la AC se tureaza tare motorul, ajunge si la 2000 ture.Turatia nu este constanta ,creste si revine la normal ca si cum ar ambala cineva motorul,ce poate fi???

  33. marius says:

    salut!! am o mare problema la sistemul de clima imi arde o anumita siguranta (de 5) si imi apare ca defect pe computer emision workshop,engine workshop,oil senzor workshop chiar nu stiu ce sa fie de vina calculatorul de comfort vreau un raspuns te rog frumos multumesc anticipat

  34. Morcy says:

    Salut am un ford focus 1’4 an 2003 si am o problema cu ac cand da drumul se aude un zgomot urat merge putin apoi nu mai are putere si se opreste da—mi un sfat te rog

  35. claudiu staicu says:

    am o probl.cu compresorul de clima.am facut o spalare de motor si dupa aia mia aparut un zgomot la compresor,care se aude cand nu e apasat butonul de clima,iar cand apas butonul de clima zgomotul dispare,as fi bucuros sa ma ajuti cu un sfat.e un audi 4 tdi din 96.

  36. am un audi4,tdi.96,110cai,am un zgomot ciudat la compresorul de clima,care se aude cand nu e pornita clima,iar cand apas butonul de clima zgomotul dispare,ce ar putea fi poate ma ajuti,mersi mult.



Pings responses to this post

Leave a Reply to staicu claudiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>