O alta masina foarte raspandita in proprietatea locuitorilor din Cluj-Napoca esta Ford Focus 2 cu motorizare de 1.6 tdci.
Este o masina cu o serie de calitati (spatioasa, confortabila) si cu o serie de defectiuni recurente.
Probleme uzuale Ford Focus II 1.6 tdci
1. Turbocompresorul
Se defecteaza de obicei intre 100 000 km si 150 000 km si costurile reparatiei sunt intre 1500 lei si 3000 lei. E o mica indiscretie constructiva a acestei masini provoaca defectarea turbocompresorului. Service-ul care face reparatia ar trebui sa stie sa rezolve acest neajuns.
2. Alternatorul
Se defecteaza foarte des la acest model diodele din alternator. Acestea se pot inlocui separat, nu e nevoie sa se schimbe tot alternatorul. Costurile sunt in jur de 300 lei.
3. Senzor presiune combustibil pe rampa de inalta presiune.
Injectia la acest motor diesel este cu rampa comuna (common rail) si senzorul de inalta presiune de pe rampa se defecteaza frecvent. De nou acest senzor vine doar cu tot cu rampa de inalta presiune si costa mai mult de 1000 lei.
4. Ghidaje si saibe injectoare
Acestea necesita inlocuite in momentul in care motorul scapa compresie pe langa injectoare. Motorul va produce un zgomot puternic care va greu de ignorat. Pentru a remedia aceasta situatie e nevoie sa se demonteze injectoarele si sa se inlocuiasca ghidajele si saibele de la injector. Costul operatiunii e in jur la 300 lei.
5. Rulment intermediar planetara
Planetara lunga (stanga) are la mijloc un rulment intermediar care se defecteaza destul de des. Se repara prin inlocuire si costa in jur de 300 lei.
6. Filtrul de particule
Interventiile la acest sistem sunt de obicei pentru a completa aditiv de combustibil si in cazuri mai extreme pentru a curata manual sau chiar pentru a inlocui cu totul filtrul de particule. De retinut ca daca motorul are chiar si o bujie incandescenta defecta atunci masina nu mai poate porneste regenerarea filtrului de particule. Costurile la interventiile la filtrul de particule incep 400 lei.
7. Bujiile incandescente
Bujiile incandescente nu se defecteaza mai des la acest model insa ce e mai deosebit la acest motor e faptul ca bujiile incandescente sunt mai greu accesibile si de multe ori se rup la demontare, fiind nevoie sa se dea jos chiuloasa pentru a le putea scoate complet.
8. Rulmentii de roata se schimba cu tot cu butuc.
Nu se defecteaza mai des in comparatie cu alte masini din clasa ei insa costul lor este mai mare deoarece se schimba cu tot cu butuc. Pretul incepe de la 400 lei.
Problemele de la acest motor se intalnesc si la alte masini cu aceeasi motorizare (ex. Citroen C4, Peugeot 307).
Tu ce aventuri ai avut cu Ford Focus II 1.6 tdci?