Pregatirea masinii de iarna

Posted on 2nd November 2011 in do it yourself, intretinerea masinii

pregatire masina de iarna

Iarna nu e ca vara

Se stie si la nivele inalte ca iarna nu e ca vara. E foarte adevarat si in ce priveste masina. Se recomanda ca inainte sa inceapa temperaturile sa devina negative sa se verifice si sa se aduca in parametrii mai multe aspecte la o masina.

Sunt foarte multe lucruri care se schimba in comportamentul masinii la temperaturi scauze, de la “ingrosarea” uleiului de la motor, transmisie, etc la blocarea, intepenirea motoraselor electrice.

Recomand sa se verifice  urmatoarele lucruri ianainte sa vina iarna:
1 temperatura de inghet a lichidului de racire (a antigelului) si a lichidului de parbriz; daca ingheata lichidul din motor atunci se si dilata si te poti alege cu un motor distrus; in ceea ce priveste lichidul de parbriz daca ingheata poate fisura rezervorul de lichid sau pur si simplu nu poti stropi parbrizul avand lichidul inghetat;

2 functionarea sistemului de incalzire din habitaclul masinii pentru a nu ingheta la volan;

3 acumulatorul – se poate vedea cu un multimetru, daca tensiune in baterie scade sub 9v la pornirea la rece e un semn destul de concludent ca nu vei trece iarna cu acea baterie ;


4  functionabilitatea dotarilor suplimentare care ajuta iarna: incalzire in scaun, volan, parbriz / luneta, incalzirea aditionala (radiator electric sau pe combustibil – gen Webasto);

5 montarea anvelopelor de iarna (toate patru) - evident fara ca acestea sa aiba fie uzate peste limita;

6 existenta in masina a unor obiecte ajutatoare gen: racleta curatat geamuri, lanturi antiderapante, manusi, perie pentru indepartarea zapezii de pe masina, lanterna (avand in vedere ca noptea e mai lunga), cabluri de pornire pentru cazul in care iti cedeaza acumulatorul, spray dezghetare parbriz si inchizatori;

bujiile incandescente in cazul motoarelor diesel;

 

Comportamentul la volan al soferului iarna ar trebui sa tina cont de aspectele:

1 iarna si mai ales peste noapte nu se trage frana de mana; intra umezeala la cablurile de frana si inghezata, blocandu-le in pozitia trasa;

2 daca sta masina mai mult timp nu se achioneaza in primele 30 minute geamurile de la usa, in special cele electrice; problema vine de la faptul ca ingheata geamul pe chederul interior si se intepeneste, astfel la actionare de multe ori cedeaza clemele de fixare ale geamului;

3 cand se curata de gheata parbrizul si luneta e important si sa se dezlipeasca de pe geam si stergatorul si sa se curete lama acestuia de eventualele portiuni de gheata;

4 daca masina sta mai multe zile fara sa o folosesti pe timp de iarna (esti de exemplu la o cabana de revelion) te sfatuiesc sa o pornesti in fiecare zi si sa o lasi sa mearga cel putin 10 minute pentru a reincarca acumulatorul;

5 in trafic pastreaza o distanta mai mare fata de masina din fata decat ai pastra vara

6 daca patinezi incearca sa redesezi masina fara sa folosesti frana de picior deoarece vei pierde cel mai probabil complet controlul masinii;

7 daca ramai ipotmolit foloseste lanturi; ajuta si sa pui nisip la rotile de tractiune si sa misti usor din volan stanga dreapta pentru a misca putin masina de pe loc; de asemenea motorul nu trebuie turat decat foarte usor, altfel vei patina si mai tare;

8 daca ai o masina diesel aceasta e ajutata la pornire de bujiile incandescete; acestea cresc temperatura aerului din camera de ardere pentru a se aprinde mai usor; recomandarea este sa tii contactul pus cel putin 5 secunde inainte de a porni masina – chiar daca martorul la bujii se stinge mai repede in bord bujiile sunt actionate in continuare pana la 20 de secunde; daca tot ai probleme la pornire iti recomand sa tii de 2-3 ori cate 15 secunde pe contact si abia pe urma sa dai la automat;

9 dimineata cand ajungi la masina si incepi sa o cureti de zapada si de gheata de pe geamuri ajuta sa lasi motorul sa functioneze pana faci aceste operatiuni deoarece se va incalzi atat el cat si interiorul masinii si poti de asemenea sa actionezi dezaburirile (luneta, oglinzi exterioare, etc.)

Poți să urmărești și acest material video pe tema utilizării mașinilor pe timpul gerului.

Daca stii si alte lucruri utile referitoare la masina si condus in anotimpul friguros te rog sa le impartasesti :).

 

Articole similare:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>