În primul rând trebuie să recunosc că şi eu sunt un bizon (câteodată).
Până să ajungem aici mai am de făcut o confesiune. În 11.11.11 am praticipat la TEDxBucharest. Eveniment mare, lume bună şi multe idei şi experienţe împărtăşite. Pe ecusonul cu numele fiecărui participant era o rubrică “talk to me about”, unde să treci un subiect despre care vrei să auzi şi să vobeaşti cu ceilalţi oameni prezenţi la conferinţă. Em am completat pe cartonaş talk to me about inspiration. Şi se pare că am fost inspirat.
A început să se contureze in mintea mea o campanie de responsabilizare a şoferilor, pietonilor şi pasagerilor referitor la câteva subiecte prăfuite, subiecte precum: bunul simţ în trafic, curtoazia la volan şi bunele maniere în maşină. Campania se numeşte pe drumul cel bun şi îşi propune să mărească interesul oamenilor faţă de acest subiect, să pornească o discuţie, un dialog, o preocupare a tuturor participanţilor la trafic.
Concret (o să) facem asta prin imagini, mesaje, citate pe care le punem pe maşinile personale toţi cei care vrem sa oferim o mică sursă de inspiraţie comunităţii. Creaţiile sunt autocolante, stickere de 15×15 cm concepute de partenerii campaniei (designeri, creativi, copywriteri, oameni) şi care au un mesaj pozitiv, constructiv. pe drumul cel bun vrea să influenţeze în bine starea şi comportamentul celorlalţi paricipanţi la trafic. Se poate asemăna modul de abordare al acestei iniţiative cu statusurile pe care ni le punem în comunicarea online. La fel cum avem un status pe facebook sau messenger care e în acord cu valorile în care credem, tot aşa fiecare poate crea sau găsi gata creat un autocolant a cărui mesaj să şi-l asume ca şi un status pe maşină. Autocolantele se pot lipi oriunde… Pe maşină sfătuim să fie puse pe lunetă sau pe haion pentru ca şoferii din spatele maşinii tale să le vadă atunci când aşteaptă acolo.
Sunt convins că putem să promovăm pe maşini şi altceva decât branduri pur comerciale sau mesaje de genul “te iubesc iubi”, putem transmite ideas worth spreading centrate pe creşterea calităţii timpului petrecut în maşină sau printre maşini.
Cine şi de ce să se implice?
Implică-te dacă eşti şofer:
- lipeşte un autocolant pe maşină
- dă mai departe pe celorlalţi şoferi sau pe net
- creează tu un mesaj sau trimite-ne o idee
Impică-te dacă eşti companie cu un parc de maşini propriu:
- lipeşte un sticker pe fiecare maşină şi transmite un mesaj pozitiv
- arată angajaţilor, partenerilor şi tuturor care intră în contact cu tine că promovezi bunele maniere în companie şi în relaţiile de afaceri
Implică-te dacă eşti publicaţie - revistă, ziar, blog:
- pune în fiecare număr, post sau newsletter un astfel de mesaj şi oferă valoare cititorilor tăi
Implică-te dacă eşti staţie de carburant, companie care vinde carburant:
- oferă fiecărui om care alimentează un astfel de autocolant cu mesaj pozitiv şi astfel te poţi apropria mai mult de client şi în acelaşi timp mai faci un pas spre împlinirea obiectivelor de responsabilitate socială pe care le ai la nivel local sau global
Implică-te mai ales dacă conduci un taxi:
- deosebeşte-te de restul taxiurilor de aceeaşi culoare şi cu acelaşi tarif printr-o asociere cu idei şi valori motivante; poţi să pui câte un autocolant diferit pe mai multe din geamurile maşinii astfel încât clientul să vadă că tu promovezi bunele maniere pe orice uşă ar urca.
Implică-te dacă eşti artist, designer, persoană creativă, copywriter sau pur si simplu ai o idee:
- propune un mesaj care să aibă un impact constructiv în comunitate; ai ocazia ca lucrarea ta să facă parte din această expoziţie mobilă care se doreşte pe drumul cel bun; bineînţeles că semnătura autorului apare pe fiecare stiker şi pe pagina campaniei, cu alte cuvinte proiectul este şi o manifestare artistică modernă şi colectivă
Numele campaniei, pe drumul cel bun, vrea să sugereze faptul că suntem pe calea cea bună, pe drumul corect atâta timp cât ne respectăm şi chiar ne ajutăm unul pe celălalt în trafic. Chiar dacă asfaltul are gropi, chiar dacă şoseaua are o singură bandă noi putem fi pe drumul cel bun dacă suntem oameni, dacă suntem atenţi la ce e în jur şi dacă suntem dispuşi să ne implicăm. Cred că un mesaj profund, frumos, motivant dovedeşte că tu şi maşina ta sunteţi pe drumul ce bun şi că îi invitaţi şi pe restul să o facă.
Revenind la bizonul din mine, trebuie să recunosc că apreciez campania “Hoo cu tata” a publicaţiei TopGear. Am aflat de ea acum când mi-a venit ideea şi am început să caut proiecte asemănătoare. pe drumul cel bun e un apropiat ca şi format însă se diferenţiază la capitolul mesaj şi intenţii – vrem nu să culpabilizăm şi să marginalizăm pe cei care greşesc, ci vrem să le aducem aminte lor şi nouă că se poate şi altfel. Pornind de la ideea ca fiecare greşim eu sunt primul care îmi dau seama şi recunosc că sunt câteodată bizon, însă mă străduiesc să mă cizelez. Felicitări oricum TopGear pentru realizare şi sper vă avem alături în această nouă provocare.
Proiectul pe drumul cel bun, chiar dacă este pe drumul cel bun, este la începutul lui şi suntem foarte dornici să colaborăm, să auzim păreri, sugestii şi să stickărim maşini :). Cine vrea un autocolant e aşteptat la iovi pentru lipirea lui. Putem comunica pe mail la adresa office@iovi.ro (aici aşteptăm şi creaţiile), prin commenturi la acest post, pe facebook sau chiar si live. La finalul articolului publicăm creaţiile pe măsură ce le finalizăm.
Pe viitor ne dorim să folosim şi alte modalităţi de tranmitere a mesajelor: de la autocolante mai mari puse pe folie magnetică pentru a se putea lua uşor jos şi transmite altui autovehicul şi până la odorizante de maşină cu tâlc.
Inspirat de “Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume” a lui Gandhi vă provoc să vă implicaţi.
Excelenta initiativa! Subscriu si va sustin!
Multumimi Mihaela
Admir si sustin initiativa! Schimbarea poate incepe de la nivelul fiecaruia dintre noi… Si se poate! Cat timp mai exista astfel de idei si initiative, “lupta” nu e pierduta iar viata prinde un contur mai optimist!
Felicitari!
Foarte tare initiativa. Am sa ma implic si eu.
Curtoazia si bunul simt ne salveaza in orice situatie, nu numai in trafic. Daca ne obisnuim sa uitam de ele in 99% din timp, e de la sine inteles ca si in trafic ne vom comporta ca atare.