Curtoazia la volan – cateva recomandari legate de bunele maniere

Posted on 7th November 2011 in drumurile noastre toate

bunele maniere la volan

Bunele maniere la volan

De la inceput trebuie sa recunosc ca acest subiect un pic ma depaseste, nu sunt eu cel mai in masura sa dau sfaturi referitoare la bunele maniere asa ca daca nu e adevarat ceva din informatiile de mai jos va rog sa ma trageti de maneca.

Tin sa precizez ca aceasta colectie mica de exemple de bune si rele practici nu este nici exhaustiva, ar fi fost un post mult prea lung. Oricarui sofer ii recomand:

nu arunca resturi, chistoace de tigari sau gunoi pe strada, bunele maniere si bunul simt o interzic, plus si legea

Click here to read more.. »

Kit de supravietuire pentru masina

Posted on 5th November 2011 in drumurile noastre toate

kit de supravietuire in masina

Kit de supravietuire

Masina este un bun foarte interesant, care poate fi folosit in multe moduri. In primul rand masina e un mijloc de transport rapid si destul de comod (nu si neaparat ieftin). Poate fi folosita masina la nevoie si pentru dormit si adapost. Are si avantajul de a avea un portbagaj unde poti tine tot timpul unele lucruri utile – sigur nu e bine sa fie nici atat de grele incat sa te afecteze semnificativ la consumul de carburant.

Pentru a fi acoperit pentru majoritatea evenimentelor neprevazute care pot sa apara pe sosea indiferent de momentul zilei, de anotimp, de vreme, accident auto, stare de urgenta (calamitati, razboi, etc) iti recomand sa ai in masina un mic kit de supravietuire care sa contina: Click here to read more.. »

Ce poti face daca nu se mai aprinde plafoniera cand deschizi usa la masina

Posted on 5th November 2011 in iovi, operatiuni service

contact care aprinde plafoniera la masina

Nu se mai aprinde becul la plafoniera cand deschizi usa la masina?

In acest post este vorba despre ceva ce se afla in spatele usii numarul 1, adica usa soferului.

Se găsesc sigur multe lucruri acolo: broasca usii, sistemul de inchidere, geamul si macaraua acestuia, chedere. Aceste lucruri se gasesc in general la fiecare usa. Diferit la aceasta usa e in primul rand e ca este usa cea mai folosita – o deschidem  si o inchidem de fiecare data cand urcam in masina.

Fiind usa cea mai folosita este si usa la care apar cele mai multe defectiuni. Despre o astfel de stricaciune o sa spun cateva cuvinte. Mai exact despre microcontactul care “spune masinii” ca usa este deschisa. Stiind masina ca usa este deschisa poate sa faca lucruri de genul: Click here to read more.. »

Ai grija unde pui pe bord tichetul de parcare

Posted on 4th November 2011 in iovi, operatiuni service

tichet parcare

Unde poate ajunge un tichet de parcare

Tichetul de parcare, aceasta hartiuta nevinovata poate sa ajunga pe unde nici cu gandul nu gandesti. Cand spun asta am in minte doua experiente proaspete si reale din service.

Studiul de caz 1: Un client merge la aeroport dupa cinvea cu un Seat Cordoba. Bineinteles i-a tichet la intrare si il pune pe bord. Cumva acest tichet care se vroia sa fie pus pe bord ajunge sa alunece printre bord si parbriz in zona complet inaccesibila de sub bord. Fara a avea tichet la iesirea din parcare trebuie sa plateasca suma de 400 lei !!! Acesti bani i-a recuperat dupa ce a reintrat in posesia tichetului. Pentru a face asta a venit la iovi unde i-am dat jos tot bordul pentru a recupera tichetul de parcare. Click here to read more.. »

Pregatirea masinii de iarna

Posted on 2nd November 2011 in do it yourself, intretinerea masinii

pregatire masina de iarna

Iarna nu e ca vara

Se stie si la nivele inalte ca iarna nu e ca vara. E foarte adevarat si in ce priveste masina. Se recomanda ca inainte sa inceapa temperaturile sa devina negative sa se verifice si sa se aduca in parametrii mai multe aspecte la o masina.

Sunt foarte multe lucruri care se schimba in comportamentul masinii la temperaturi scauze, de la “ingrosarea” uleiului de la motor, transmisie, etc la blocarea, intepenirea motoraselor electrice.

Recomand sa se verifice  urmatoarele lucruri ianainte sa vina iarna:
1 temperatura de inghet a lichidului de racire (a antigelului) si a lichidului de parbriz; daca ingheata lichidul din motor atunci se si dilata si te poti alege cu un motor distrus; in ceea ce priveste lichidul de parbriz daca ingheata poate fisura rezervorul de lichid sau pur si simplu nu poti stropi parbrizul avand lichidul inghetat;

2 functionarea sistemului de incalzire din habitaclul masinii pentru a nu ingheta la volan;

3 acumulatorul – se poate vedea cu un multimetru, daca tensiune in baterie scade sub 9v la pornirea la rece e un semn destul de concludent ca nu vei trece iarna cu acea baterie ;

Click here to read more.. »

eurosig ITP

Verificare ITP – interviu cu Paul Niste inspector ITP

Posted on 1st November 2011 in anvelope si jante, interviu, intretinerea masinii

verificare itp

Verificare ITP

Am avut placerea sa am o conversatie cu domnul Paul Niste, inspector ITP la Eurosig, iata discutia:

[Victor / IOVI] Care este experienta pe care o ai in lumea auto? Ce trebuie sa faci pentru a deveni inspector ITP?
[Paul NISTE/ Eurosig- verificare ITP] Sunt inspector ITP de peste 6 ani. Pentru a putea efectua verificare ITP trebuie sa fi maistru, tehnician sau inginer si sa absolvi un curs la RAR Bucuresti si tot la 2 ani dai din nou un test de reatestare.

[Victor / IOVI] La ce foloseste sa ai verificare ITP (Inspectia Tehnica Periodica)? De ce e bine ca si sofer sa faci aceasta inspectie / verificare ? Ce se verifica efectiv? Click here to read more.. »

Schimbare ora – cum o reglezi la indicatorul din bordul masinii

Posted on 31st October 2011 in do it yourself

schimbare ora

Schimbare ora

Are loc din nou o schimbare ora si trebuie sa ne muncim din nou cu reglatul orei la toate instrumentele de masurare a timpului care nu stiu sa se regleze singure.

Astfel reglam ceasul de mana, perete si trebuie sa il reglam si pe cel al masinii. Ce e de facut? Cum se rezolva provocarea reglarii ceasului de la masina odata cu o noua schimbare ora? Se poate merge sigur in service pentru aceasta operatiune – cred ca nici un service de bun simt nu ar taxa acest serviciu. Desigur ca e o operatiune foarte simpla pe care fiecare sofer o poate face insa prima data e mai greu la fiecare model de masina. Asa e, aproape la fiecare masina e diferita procedura de schimbare ora. Click here to read more.. »

Interviu cu Victor Gavronschi – manager marketing

Posted on 23rd October 2011 in interviu

Interviu cu Victro Gavronschi, manager marketing InterCars

Victor GAVRONSCHI este un manager marketing entuziast, un perfectionist si un om care da tot ce poate in tot ce face (nu ii fac reclama pentru petire, e luat deja :) ). In prezent stimabilul ocupa functia de Marketing Manager Inter Cars Romania

victor gavronschi manager marketing

[Victor / IOVI] Care este experienta pe care o ai in lumea auto si care sunt proiectele in care esti implicat?
[Victor GAVRONSCHI / manager marketing INTER CARS]  Incursiunea mea in lumea auto a inceput in 2007, cand am luat parte ca si student la o perioada de practica la un distribuitor de piese auto cu sediul in Cluj-Napoca. Iar din acel moment, a fost ca o „dragoste la prima vedere”. Lucrurile au decurs oarecum de la sine iar „relatia” mea cu lumea auto s-a dezvoltat de la an la an.
A urmat o pozitie la aceeasi firma ca si Referent Marketing, apoi Marketing Manager iar in acest moment ocup pozitia de Marketing Manager la Inter Cars Romania.
Toate aceste experiente mi-au permis de-a lungul timpului punerea in practica a numeroase strategii si tactici de marketing, atat in domeniul B2B, cat si in cel B2C.
Mutarea mea la Inter Cars Romania a reprezentat un moment important al carierei mele profesionale, permitandu-mi initierea si gestionarea unor proiecte de anvergura, de genul evenimentului EXPO Inter Cars din acest an de la Brasov, ce a adunat peste 2000 de vizitatori din lumea auto din Romania, de la reprezentanti de service-uri auto pana la administratori de magazine de piese auto si flote auto.
Printre alte proiecte de „suflet” pentru mine sunt: revista companiei, IC Journal, o publicatie ce apare o data la 2 luni si cuprinde promotii, oferte speciale, articole tehnice si diverse comunicate corporate, precum si VIP Club Inter Cars, un proiect anual de fidelizare al clientilor companiei.
Desigur ca mai pot mentiona si viitoarea platforma online de prezentare a echipamentelor de service Inter Cars, evenimentul itinerant EXPO EQUIP precum si o serie de actiuni de marketing intern, poate la fel de importante ca cele externe.
Lumea auto e foarte dinamica si astfel incercam sa tinem pasul prin numeroase proiecte care sa ne permita dezvoltarea relatiilor cu partenerii de afaceri ai companiei Inter Cars Romania.

[Victor / IOVI] Marketing in lumea auto? Care sunt clientii / piata pe care o vizezi si cum ajungi la ea? Click here to read more.. »

Tamponare in pacare cu fuga de la locul accidentului

Posted on 23rd October 2011 in asigurari auto, drumurile noastre toate

Am avut “ocazia” sa asist live la o mica tamponare in parcarea de la parcul Babes. O masina in 2 usi a facut o manevra dubioasa cu spatele si nu stiu cum s-a facut ca un mercedes parcat nu s-a dat la o parte si astfel sportiva s-a oprit in ea.

Nimic spectaculos sau semnificativ pana aici. Din masina vinovata s-a dat jos din dreapta un cetatean si am mers sa vada dimensiunea impactului. De la volan a coborat o driverita cu parul de aur si a urcat direct in dreapta. Colegul ei de coliziune a urcat la volan si a condus linistit – dupa cativa metri a oprit si farurile, probabil pentru a nu i se vedea numarul de la masina de catre cei cativa oameni care erau prin preajma.

Si eu care le facusem poza crezand ca imi va servi doar mie drept amintire :). Am mai stat cateva minute de curios in speranta ca cei care au plecat se vor intoarce dupa le ce trece socul emotional de imediat dupa impact. Nu s-a intamplat asta din nefericire pentru karma vinovatei :). Click here to read more.. »

Repari si intretii masina de frica amenzii sau pentru a fi in siguranta?

Posted on 22nd October 2011 in anvelope si jante, intretinerea masinii

anvelopele tin de siguranta ta

Intretinerea masinii tine de siguranta ta

E destul de interesant din punct de vedere psihologic sa vad cum isi intretin oamenii masina. Cred ca suntem motivati mult mai puternic de frinca decat de un beneficiu. Ma refer aici la un model de comportament care il vad atat la persoane fizice cat si la companii.

Un exemplu destul de actual este cel cu anvelopele de iarna obligatorii. Anul acesta foarte multe persoane (repet persoane fizice si juridice) s-au mobilizat sa isi monteze anvelopele de iarna. Factorul principal care a dus la aceasta incaltare in masa a masinilor cu anvelope corespunzatoare a fost frica de o eventuala amenda si nu gandul la siguranta proprie. Se vorbeste mult despre aceasta lege si obligativitatea (totala sau partiala) de a avea anvelope de iarna montate pe masina incepand cu 1 noiembrie.

Nu se stie exact daca si ce amenzi se vor da, daca poti primi amenda circuland prin localitate fara anvelope de iarna, daca si in ce conditii asiguratorii pot refuza despagubirea unei daune daca una din masinile implicate in accident nu e echipata cu anvelope corespunzatoare. Click here to read more.. »