Unde sunt multi puterea creste – (dez)avantajele colaborarii in domeniul auto

Posted on 23rd April 2011 in iovi
In pragul sarbatorilor de paste imi indrept atentia spre cei apropiati – spre colegii de breasla din lumea serviciilor auto. Voi vorbi despre avantajele colaborarii intre noi a serviceurilor, sa colaboram chiar daca suntem concurenti.
Scriu despre acest subiect deoarece deocamdata nu prea facem asta sau am putea sa o facem mult mai bine si mai organizat. Vreau sa accentuez ca nu doresc sa ne unim sub o singura companie si nici nu vrea sa “colaboram” in sensul sa ne luam intre noi clientii si angajatii, piata este libera si acestia vor merge unde e mai bine pentru ei.
In schimb  sunt alte motive si aspcte in care avem de castigat daca suntem deschisi la dialog.  Dintre ele imi vin acum in minte urmatoarele: Click here to read more.. »

Care e pretul maxim care esti dispus sa il platesti pe combustibil?

Posted on 17th April 2011 in Uncategorized

Cred ca raspunsul la aceasta intrebare vor sa il afle companiile de profil de pe piata din Romania. Acesta e motivul pentru care tot cresc pretul carburantului, vor sa afle care e pretul pe care suntem dispusi sa il platim…

Asadar la ce valoare vom spune STOP?! La 6 lei pe litru… sau la 7… sau la 10?

Nu intentionez sa dramatizez dar cred ca lucrurile scapa de sub control. Este o piata libera si pretul poate (si trebuie) sa fie controloat si de catre cei care platesc un produs.

Companiile care controleaza statiile de carburant dau dovada de o foarte buna colaborare intre ele si sunt un exemplu de cum pot colaborara jucatorii de pe piata dintr-un anume domeniu. Preturile cresc la fiecare in mod constant si se afla la un nivel asemanator.

Intrebarea ce putem face noi ca si cumparatori, ca si clienti? Boicotarea statiilor cu Click here to read more.. »

comments: 3 » tags: ,

Igienizare aer conditionat auto, detalii si sfaturi

Posted on 5th April 2011 in intretinerea masinii, iovi, operatiuni service

igienizare aer conditionat

Igienizare aer conditionat auto

A venit, a venit… primavara. O data cu ea si un pic de caldura. La peste 18 grade C afara e posibil sa fi ajuns la peste 25 grade C in masina si atunci probabil ca ai pornit sistemul de climatizare (daca are masina, daca nu ai deschis geamul).

In cazul in care lucrurile au decurs ok e foarte bine. Daca ai avut surpriza sa constati ca sistemul de climatizare nu mai produce aer rece, sau daca produce aer rece acesta e insotit de un miros foarte neplacut, cred ca te va interesa acest articol.

Functionarea aerului conditionat auto se foloseste de acelasi principiu cu aerul conditionat folosit in cladiri. Un agent de racire (freon), cu ajutorul Click here to read more.. »

Waze si GPS auto social

Posted on 27th March 2011 in gps

gps auto

Waze GPS auto gratuit

Am descoperit in urma cu 4 luni aplicatia gps auto pentru smartphone numita Waze. Eu o folosesc pe iPhone dar cred ca functioneaza si pe alte telefoane.

Este o aplicatia cu mare potential. De mult asteptam o astfel de solutie. Pornind de la un simplu GPS auto, dezvoltatorii aplicatiei au introdus dimensiunea de retea sociala, de interactiune intre utilizatori. Fiecare utilizator se inregistreaza si cand foloseste aplicatia poate vedea pe ceilalti useri colegi de trafic si astfel poate afla direct care sunt drumurile aglomerate, unde e blocata circulatia, unde e politie/radar si toate acestea direct de pe harta.  Soferii clujeni folosesc deja statii de emisie – receptie Click here to read more.. »

comments: 2 » tags: , , , ,

Cum (sa) iti alegi un service auto?

Posted on 22nd March 2011 in intretinerea masinii, iovi

service auto Daca ai masina ai nevoie si de un service auto de incredere.

Continutul acestui post iti este adresat tie ca persoana fizica care ai o masina sau doua in familie (la o companie sunt un pic altele criteriile de alegere a serviceului auto).

De ce ne cumparam masina? Pe langa toata suita de responsabilitati pe care le avem ne mai trebuie una in plus? De multe ori da. Astazi nevoia de deplasare, de confort, de statut social sunt toate nevoie pe care o masina le poate satisface.

Aceasta masina iti aduce (sper) unele beneficii, care bineinteles au un anumit cost: taxe, asigurare, combustibil (costul cel mai mare) si intretinere. Despre aceasta intretinere vorbesc eu: unde sa o faci? cum alegi un service auto?

Nevoia ta de service auto este una sporadica. Ideal este pentru tine sa mergi in service auto o data pe an la revizie, cand schimbi uleiul si restul consumabilelor. Pentru spalat masina, schimb roti sau inlocuit becuri nu ai neaparat Click here to read more.. »

Pot sa repar singur masina?

Posted on 18th March 2011 in intretinerea masinii, iovi, operatiuni service

Pot sa repar singur masina?

Pare o intrebare a carui raspuns e simplu: daca esti de meserie poti sa repari singur masina si daca nu lasi pe specialisti sa o faca.

Rezultatele sondajului pulicat in articolul wall-street indica totusi anumite valente.

repar masina

Eu nu imi repar singur toate defectiunile la masina. Din punctul meu de vedere lucrurile stau in felul urmator: daca iti doresti suficient, daca esti dispus sa iti asumi consecintele (pozitive sau negative), daca reusesti sa gasesti informatiile si dizpozitivele necesare si daca ai sau iti permiti timpul atunci poti cu siguranta sa iti repari tu masina; la fel cum oamenii isi repara singuri calculatorul, la fel cum isi renoveaza singuri apartamentul, etc. .

Cred totusi ca dezavantajele sunt destul de mari la o astfel de actiune pe termen lung, insa exista si avantaje si voi incepe cu ele. Daca iti faci singur lucruri de genul iti schimbi singur uleiul la masina, iti schimbi singur un bec, iti modifici softul masinii, iti repari motorul sau sistemul Click here to read more.. »

Calcul consum combustibil si reducerea lui

Posted on 12th March 2011 in intretinerea masinii

Calcul consum combustibil

Calcul consum combustibil si reducerea lui

Salutare oameni buni, acesta este primul post al blogului nostru, service auto iovi.

Avand in vedere pretul foarte putin simpatic pe care il platim pentru combustibil m-am gandit sa dau cateva recomandari despre cum se poate scadea (sau tine sub control) consumul de combustibil al masinii.

• Incearca sa conduci astfel incat sa te folosesti cat mai mult de frana de motor si cat mai putin de sistemul de franare propriu-zis al masinii. In momentul folosirii franei de picior se iroseste foarte multa energie asa ca evita sa accelerezi brusc daca stii ca va fi nevoie sa franezi foarte curand – de exemplu de la un semafor la altul in oras.  Masinile dotate cu sistem de injectie electronic isi reduc consumul de combustibil aproape de zero in frana de motor. Astfel ai putea economisi la coborarea unei Click here to read more.. »