Curatare motor
Destul de des ajung in service masini cu compartimentul motor foarte curat, mai ales masinile second hand proaspat achizitionate. Curatenia aceasta cel mai adesea se datoreaza acelui serviciu oferit de spalatorii numit spalarea motorului.
Va sfatuiesc sa nu optati niciodata pentru acest serviciu si va doresc sa nu aveti “sansa” sa cumparati o masina folosita care sa fie aranjata intr-un astfel de mod. Unele spalatorii spun ca fac acest serviciu doar pe raspunderea clientului, au avut cu siguranta probleme.
De ce? Deoarece astfel de masini care sunt spalate la motor in spalatorie, cu jet de apa sub presiune si cu tot felul de solutii de curatare care mai de care mai agresive, ajung ulterior in service cu probleme. La iovi cel putin o data pe luna avem o reparatie datorata spalarii motorului (si nici o reparatie dupa operatia de curatare motor). Masinile din ziua de azi folosesc foarte multa electrica si electronica in functionarea lor, iar aceste componente sunt foarte fragile la contactul direct cu apa si umiditatea. E destul sa intre un pic de apa la fisele bujiilor si sa ai probleme cu motorul (problemele nu apar pe loc ci dupa cateva ore/zile, dupa ce apa provoaca oxidarea). Alte cazuri foarte nocive sunt cand ajunge apa la mufele electrice, la motorase sau actuatori electrici/electronici sau cazurile cele mai costisitoare sunt cand se infiltreaza apa / umezeala la una din unitatile de comanda (calculatoarele) masinii – sub capota si destul de expus este de exemplu calculatorul de la ABS. Apropo de calculatoare, la multe masini au ajuns sa fie pozitionate si in portbagaj asa ca aveti grija la transportul de lichide in acest compartiment deoarece o simpla sticla de apa, suc, vin etc care se scurge poate sa provoace pagube semnificative.
Costurile de reparatie dupa spalarea motorului incep de la 100 lei si pot depasi 4000 lei. E mult mai ieftin sa mergi pe varianta curatare motor.
In concluzie va sugerez sa nu spalati motorul masinii ci doar sa il curatati. Aceasta operatiune se poate face cu o laveta sau cu solutii speciale de curatare motor, insa folosite in asa fel incat sa nu ajunga in zonele sensibile.
Mare dreptate ai , eu stiu , am patit acest lucru si din pacate am dat “o sapca” de bani pe calculatorul ABS. Doar stii ca a fost schimbat la voi.
Masinile sunt pasiunea mea de cand eram mic.
FOARTE UTIL
Masina mea (FF1) are o pierdere de ulei si se presupune ca ar fi „conducta de retur de la turbina” (i-am citat), Dar, datorita faptului ca zona este foarte murdara, m-au sfatuit sa spal tot ce este sub capota ca sa se identifice locul unde pierde ulei. Ce sa fac ? Cand a fost pe canalul de vizitare din service, m-am uitat si eu si nu se poate curata manual toate acea zona. Multumesc pt. sfaturi.
Pentru a identifica o pierdere de ulei aşa procedăm şi noi, curăţăm iniţial zona şi urmărim ulterior de unde vine scurgerea.