In perioada 15-16 octombrie 2011 am participat la Palatul Copiilor din capitala la Autotrainex 2011, organizat de veteranii de la Autotehnica, cei care organizau targul sub denumirea de Autodiga.
Evenimentul a inceput in forta sambata dimineata cu o discutie in sala de conferinte intre reprezentantii a peste 100 de serviceuri din tara si 2 reprezentanti ai Registrului Auto Roman. Acestia din urma au binevoit sa se prezinte in fata multimii pentru a lamuri chestiunea taxei de reautorizare. Discutiile au fost multe, unele mai mult sau mai putin la subiect. Pe scurt cei de la RAR vor trece toate serviceurile autorizate printr-o taxare suplimentara la reautorizare. Incepand din octombrie 2011 pana in septembrie 2012 la reautorizarea anuala fiecare service va fi intrebat in scris daca doreste sa isi pastreze autorizatia in forma actuala prezentadu-i-se taxa pe care o are de plata in acest caz. Aceasta taxa se va plati (sper) doar in acest an, dupa care se va plati doar vechea taxa anuala de audit. Se vor taxa fiecare marca (partiala sau completa) pe care o repari si/sau operatiile pe care le efectuezi in service (diagnoza electronica, revizie consumabile, tinichigerie, etc). Cei de la RAR au facut calcule live pentru cei care aveau o copie dupa autorizatie si am aflat ca iovi va avea de plata in plus fata de taxa obisnuita inca 4700 lei. Cel mai mult ar avea de plata din cei care au fost prezenti un service cu sama de 12000 lei. Toate bune dar vorba aia daca e revolutie sa stim si noi. Anume platim, platim dar oare ce se va intampla cu banii deoarece beneficii directe nu am inteles ca primim. Motivatia acestei taxe este, din cate am intele eu, un fel de diferentiere fianciara intre service-uri. Astfel cele care pot sa mentina acelasi nevel de autorizare platind taxa inseamna ca se folosesc de autorizatie si chiar au nevoie sa fie autorizati pe multe marci. Am mai inteles ca sunt mai mult de 7000 de serviceuri autorizate in tara insa nu am inteles ce se va intampla cu banii extra stransi de la toate aceste serviceuri. Bineinteles ca la sfarsit reprezentantii RAR nu au fost aplaudati insa nu ei personal sunt cei carora trebuie sa le multumim pentru extrataxa si in plus ei personal au dat dovada de demnitate, curtoazie si s-au declarat partenerii serviecurilor.
A urmat o scurta prezentare a domnului Haralambie Stanciu din partea ADPAR – Asociatia Distribuitorilor de Piese Auto din Romania. Am aflat despre scrisoarea deschisa trimisa de ei catre CSA (Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor) si catre Consiliul Concurentei. Acesta scrisoare atentioneaza institutiile de mai sus asupra unor incalcari ale legii care se intampla in procesul solutionarii dosarelor de dauna despagubite de asiguratori. Mai exact asiguratori desfasoara activitati comerciale pe care legea nu le-o permite si astfel multi asiguratori trimit ei piese, folosesc platforme de licitatie, etc. Discutia e ampla si delicata si inca nu s-a concluzionat.
Seria conferintelor a fost continuata cu prezentarea domnului Radu Tirlea. Dansul este formator la Academia Auto AD Autototal, un coleg de breasla cu mare experienta si cu bune calitati didactice. Prezentarea a fost despre sistemul de injectie indirecta benzina. Ne-a clarificat multe informatii si subtilitati tehnice si ne-a invitat la cursurile teoretice si practice sustinute in centrele de formare din tara. Apropo cursurile sunt de foarte buna calitate si mai sunt si gratuie.
Duminica am participat la prima ora la un mini trainig despre functionarea cutiilor de viteze automate, training sustinut de domnul Mircea Loviste. Am inteles mai bine subiectul si am aflat unele detalii interesante.
Ultima conferinta a fost si cea mai asteptata de mine. Domnul Daniel Schuszter – presedintele ASAR, trainer expert in management pe domeniul auto – ne-a vorbit serviceurilor despre “Managementul unitatior service auto”. A fost una din putinele astfel de traininguri la care am participat. Informatia primata este foarte valoroasa, mi-a dat de gandit dar in acelasi timp m-a inspirat. Au fost multe idei, sfaturi si bune practici. Asa de multe incat imi pare rau ca nu le-am nota – noroc ca am inregistrat prezentarea si o pot reasculta sper doar sa nu afle domnul trainer :).
Tot evenimentul a fost acompaniat de o expozitie de echipamente si tehnica auto. Nu foarte multi participanti noi insa de calitate, oameni interesanti de la care ai ce asculta. De exemplu colegii de breasla de la Medes mi-au destainuit de exemplu cauza si frecventa defectiunilor la diversele casete de directie. I-am intalnit si pe cei de la calificari-auto.ro care organizeaza in Bucuresti cursuri de calificare de data asta pentru meseriile de mecanic-electrician si pentru tinichigiu-vopsitor. Forte interesant si aceste cursuri sunt gratuite si probabil foarte interesante – printre materialele didactice de exemplu aveau un motor de 2l tdi common rail de vw de ultima generatie.
As mai pomeni un furnizor de piese de schimb care a reusit sa isi faca simtita prezenta printr-un marketing special si diferit. Cei de la Augsburg au ramas in mintea participantilor prin mesajele si imaginile de promovare. Cele mai iesite din comunt au fost cele de la toaleta barbatilor (la cea de la femei nu am ajuns) insa au mai fost cateva mesaje prin care s-au diferentia semnificativ.
Evenimentul s-a incheiat cu o tombola pentru participanti, motiv de interes maxim pentru toti cei prezenti :). Astept urmatorul eveniment si ii felicit pe organizatori.