Vopsea auto si cum se (re)vopseste o masina…

vopsea auto

Vopsea auto și (re)vopsirea mașinii

Sa presupunem ca vrei sa iti vopsesti ceva la masina. De ce? Nu stiu, poate ai gasit-o zgariata, poate vrei sa ii schimbi culoarea, poate e ruginita sau poate vrei sa nu mai poti folosi masina cateva zile.

Vopsirea masinii e una din acele operatiuni de reparatie la o masina pe care nu le poti face acasa, in fata blocului sau in garaj. Gresesc, sigur ca poti vopsi masina unde si cum vrei insa nu va iesi bine. Plus că ai nevoie de vopsea auto specială.

Pentru a revopsi masina trebuie sa urmezi cateva etape esentiale:
- partea de tinichigerie: indreptarea caroseriei daca e lovita sau curatarea de rugina daca este cu astfel de probleme; aici intra si demontarea sau golirea de pe caroserie a elementelor care nu se vopsesc (ornamente, grile, clante, etc.)

- grunduirea initiala

- chituirea si slefuirea suprafetei pana se obtine forma dorita; in cazuri extreme se repeta de 3 sau 4 ori aceasta etapa si se mai foloseste si chit suflabil;

- aplicarea unui strat de filler – spritzchit si matuirea acestuia dupa uscare

- mascarea si vopsirea efectiva – se aplica initial vopseau (e nevoie de vopsea auto specială) si ulterior lacul (aceasta operatiune se face in “cuptor”, adica in incaperea special vetilata si incalzita pentru vopsirea de masini); calitatea lucrarii va depinde mult si de marca de vopsea auto auto folosesti insa va depinde mult si de ce tip de lac auto aplici pe masina

- remontarea elementelor care s-au dat jos de pe masina

Acesti pasi chiar daca nu sunt foarte multi depind de materialele chimice folosite. Materialele au nevoie de un timp de uscare de la 2 ore la 24 ore fiecare si astfel se aduna multi timpi morti. Din acest considerent la serviceul auto iovi durata unei reparatii care include si vopsire dureaza cel putin 2 zile.

O alta regula specifica in cazul vopsirii masinilor este aceea ca e mai bine sa se vopseasca un element intreg tot din motive de calitate. Retusurile se pot face doar in coltul unui element daca este intr-o zona mai ingusta unde sa se faca pierderea. De exemplu un retus in mijlocul capotei, al usii sau al pavilionului nu poate fi discret si nici estetic, lasand cel putin o umbra in jurului lui.

Pentru a schimba culoarea unei masini trebuie sa te pregatesti financiar la un nivel aproape dublu fata de revopsirea doar a exterioarului deoarece este foarte mult de munca la o astfel de operatie, fiind neovie sa se demonteze foarte multe componente (usi, capote, panouri, etc). Se dubleaza bineinteles si durata lucrarii – daca un revopsit exterior dureaza intre 1 si 2 saptamani, un schimb de culoare te lasa fara masina intre 2 si 4 saptamani. E nevoie sigur și de o cantitate mai mare de vopsea auto.

O alta vopsire cu mare impact estetic este cea a jantelor de aliaj. Poti reda luciul si prospetimea jantelor vechi prin acest procedeu. Ce e si mai interesant e ca poti alege tu noua culoare a jantelor si poti chiar sa optezi pentru mai multe culori si deseori pentru vopsirea jentii (si) in aceeasi culoare cu masina. Se recomanda revopsirea a tutuor jantelor de pe masina deodata din motive de echilibru vizual.

Una dintre cele mai mari provocari cand vine vorba de o vopsire partiala este nuanta de culoare. Aici vorbesc mai ales de masinile mai vechi de 2 ani sau cele care au fost deja revopsite. In timp culoarea si stratul de lac al caroseriei masinii isi pierde din intensitate din cauza razelor soarelui. Cand revopsesti un element la o masina faci “vopsea auto la calculator” pe baza codului de culoare al masinii si obtii o nunta a culorii foarte apropape de cea pe care a avut-o initial masina, inainte de a se decolora / imbatrani. Cele mai mari diferente de culoare am observat ca apar la nuantele de rosu.

In ceea ce priveste costurile pentru revopsirea partiala sau completa a masinii mai am ceva de adaugat. Daca cumva ai de vopsit mai mult de jumatate din numarul de elemente de caroserie ale masinii iti recomand sa vopsesti masina exterior in intregime deoarece va arata mai bine si costurile nu vor fi semnificativ mai mari. E bine de stiut si ca prin lege firmele de asigurari sunt obligate sa plateasca vopsitul integral al masinii daca mai mult de jumatate din elementele de caroserie sunt avariate in urma unei daune.

Pentru a putea face lucrari de vopsitorie ai nevoie de personal calificat ca si la orice operatiune de service insa ai nevoie si de echipamente speciale si semnificative ca investitie: cabina de vopsit, compresor cu debit mare, pistoale profesionale de vopsit, masina de slefuit, masina de polishat, lampa cu infrarosu pentru usare rapida. Mai ai nevoie si de un spatiu dedicat pentru aceasta. Cred ca aceasta e explicatia pentru care nu toate serviceurile fac si partea de vopsitorie.

Important e ca dupa ce ai vopsit masina (la orice service dar sper sa alegi pe cei de la service auto iovi pentru ca am auzit ca sunt foarte buni) sa ai grija sa NU speli masina cu spuma activa timp de 2 saptamani deoarece poate reactiona cu stratul inca proaspat de lac al masinii. Se poate intampla sa se matuiasaca vopseaua sau chiar sa “sara” lacul. Nu va considera nimeni că dai dovadă de lipsă de curtoazie.

Articole similare:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>