De la Raliul Brasovului
Am fost ieri 31 martie 2012 la ultima zi de la Raliul Brasovului. Mi-a plăcut foarte mult experiența, e întotdeauna captivant să fi printre oameni care au interese comune cu tine.
Traseele la Raliul Brasovului au fost pe asfalt, vremea a fost răcoroasă cu sclipiri de soare și omenii au condus cu adrenalină conduși fiind și ei de adrenalină. Despre clasamente s-a scris pe multe site-uri, la fel și despre vreme – pot spune doar că dacă iți aprindeai bricheta nu iți venea să o mai stingi :).
Ce cred că merită să menționez este cu ce am rămas, pe langă exaltările de moment produse de sunetele și viteza mașinilor de raliu. Am învățat la Raliul Brasovului lucruri noi pe partea tehnică referitoare la caracteristicile mașinilor de raliu dar am invățat și lucruri mai generale.
Importanța echipei – automobilismul este un sport de echipă, nu este un one man show. Pilotii au copiloți si o întreage echipă în spate – chiar dacă pe podium au loc doar piloții și copiloții rezultatul lor este posibil și se datorează unui efort comun.
Fii atent la timpul tău – în acest sport miza este timpul, câștigă nu cine are cea mai performantă mașină, cine are cele mai potrivite anvelope ci acela care reușește cel mai bun timp.
Performanța e o chestiune de anduranță – echipele au ajuns la Brașov de marți si concursul a fost vineri și sâmbătă. Acest sport nu este un sport viteză de tipul alergării pe 50 de m. Așa cum mi-a spus Daniel Ungur, un pilot tot timpul dozeză dotul: accelerația, frânarea, virarea și cu siguranță și efortul. Vezi aici episodul din Întreabă Service-ul cu Daniel Ungur.
Nu uita să te simți bine și să îi faci și pe ceilalți să se simtă bine – mi-am adus aminte că fiecare dintre noi facem lucrurile pe care le facem dintr-o anumită motivație, dorință. Oamenii au mers la raliu pentru a se simți bine și piloții și-au adus aminte că și ei practică acest sport din multă pasiune și au avut grijă ca și spectatorii să vadă lucruri care să le placă.
Nu poți controla totul – au fost cateva cazuri de abandon din motive tehnice care mi-au adus aminte că deși poți să verifici lucrurile de zeci de ori totuși exista posibilitatea să intervină ceva neprevăzut.
Viteza maximă este pentru circuit - și mie îmi place să folosesc la maxim puterea mașinii personale, dar aleg să nu o fac. Mulți șoferi, din prea mult entuziasm, spun că au mers tare cu mașinile lor însă cu adevărat tare au mers piloții pe circuit și e și normal ca astfel de viteză să rămână pe circuit.
Lumea auto nu este patriarhat total – am avut plăcerea să gasesc reprezentante ale sexului frumos atât în postura de pilot cât și în postura de membre în echipa tehnică.
interesant…